Predsa ma „napálili“ !

3. októbra 2016, ferko, Nezaradené

Aj keď som si myslel, že tému šmejdov mám vybavenú, mýlil som sa, lebo keď som dnes stretol jednu známu zo spluúčastníčiek predmetnej prezentácie, chcela vedieť,ako sme dopadli. Nuž podobne tak ako mi prezradila aj ona. Tiež vyhrala 2000 euro,avšak jej ponúkli, že ak to nikomu neprezradí, môže mať spomínané výrobky aj za 500 euro. Nechcela, ale ako mi povedala, inú spoluúčastníčku šmejdi predsa nachytali a išli s ňou až do banky,kde im odovzdala 1000 euro… Musím však s poľutovaním konštatovať, že aj ja som sa dal „napáliť“, čo som zistil až po tomto stretnutí, keď mi známa povedala, aby som si prečítal nálepku na darčeku – už spomínanej fľaši lanolínu. Tak som doma zobral okuliare a čítam, že ide o poľský výrobok a to voňavé tekuté mydlo,ktoré len farbou pripomínalo lanolín. Jeho cena je v našich drogériách asi 60 centov…
Šmejdi sú dnes už možno v inom slovenskom meste a bohatnú vďaka naivite iných ľudí ale i vďaka určitej benevolencii štátnych inštitúcii. Aj keď na druhej strane možno je to tak, ako mi povedal jeden právnik, ľudia sa pre svoju hlúposť dajú vždy oklamať a na podvodníka, ktorý si svoj trest už odsedel, treba hľadieť ako na nepoškvrneného chytráka.Zrejme sa toho drží aj štát,ktorý na jednej strane div nestíha vysokým trestom človeka,ktorý zabudne zaplatiť nejakú daň úradu, či poplatok poisťovni alebo nebodaj keď si bicyklista vypije pivo, nuž ale na šmejdov stále nemá páky, či už sú domáci alebo zahraniční.