Založ si blog

Šmejdi sa vracajú, aj keď nikam neodišli

Titulok asi nevystihuje skutočnosť, pretože  keď po silnom tlaku oklamaných občanov a zásahu rôznych inštitúcií, ktoré sa prebudili pomerne neskoro, sa na chvíľu tzv. šmejdi stiahli z  poľa pôsobnosti,predsa len  neodišli, takže sa ani nemôžu vracať. Presvedčil som sa o tom nedávno,keď ma  manželka po tom,  čo absolvovala telefonát od nejakej ženy, ktorá jej oznámila, že vyhráva darček v hodnote 30 euro , začala presviedčať, aby sme si po tento darček išli do jediného  luxusného hotela v našom mestečku..Najskôr som argumentoval posledným podobným podujatím, pred tromi rokmi , keď  sme sa takýmto spôsobom nechali nalákať na kúpu hrncov a  masážneho prístroja za 800 euro i keď cena tohto tovaru bola podľa mojich neskorších zistení na internete, o polovicu menšia.  Nechal som sa vtedy presvedčiť manželkou, preto som si povedal, už nikdy viac.  A tak som jednoznačne odmietol návrhy mojej polovičky. Po čase mi však nedalo a zlákalo ma , čo tak pozrieť sa aspoň na to,akým spôsobom budú šmejdi pracovať teraz, keď ich nekalé praktiky  už všetci odhalili, Tak a teraz môžem písať aspoň tento blog, ako varovanie pre všetkých naivných, ktorí by verili telefonátom o výhre podobne, ako moja manželka.

Tesne predtým , než sme sa  na deviatu hodinu dopoludnia odobrali na akciu, ktorá bola na pozvánky., som si ešte vyhľadal na internete, čo sa skrýva pod menom  riaditeľa pozývajúcej  bezmennej firmy,  uvedeného na pozvánkach Iné som v podstate nečakal. Išlo o políciou hľadaného podvodníka z ČR dokonca odsúdeného pred tromi rokmi na 30 mesiacov (podľa portálu, čo samozrejme nemusí byť pravda.(vraj za vzorné správanie aj z base prepúšťajú skôr) i keď podľa mňa je to viac ako pravdepodobné. Bola tam dokonca i jeho fotografia.. Súdený mal byť za podvody ,keď prostredníctvom internetu ponúkal služby, ktoré po zaplatení nerealizoval.  O to viac som bol zvedavý, čo nám ponúkne tentokrát.

Nesklamal som sa, V salóniku hotela už sedelo asi dvadsať ľudí. Destingvovaný pán v rokoch nás uvítal samozrejme v češtine i keď vzápätí zahlásil, že je polovičný Slovák , takže má k nám o to bližšie.  Na stole mal už pripravené zatiaľ zahalené predmety, ktoré chcel prezentovať. Najskôr však povedal, že sú to všetko výrobky americkej firmy, ktorá chce prísť na Slovensko a ktorá namiesto do reklamy vkladá svoje peniaze do takýchto prezentačných akcií a sponzoruje  tak  akúsi tombolu, v ktorej môžeme my, účastníci vyhrať krásne ceny. Taktiež nezabudol na úvod povedať, že môžeme kedykoľvek odísť a používať mobil, čím sa výrazne líšil od tých „šmejdov“ spred troch rokov.  Vzápätí  prezentoval prednáškou na pomerne  vysokej úrovni ,najmä z hľadiska získania zákazníkov, parný vysávač najlepší na svete, a po ňom i hrnce z lekárskej ocele taktiež najlepšie na svete a o polovicu lacnejšie ako ponúka konkurenčná firma . Nezabudol zdôrazniť, že v USA vlastní tieto výrobky každá domácnosť…

Finále však ešte len prišlo v podobe ohlásenej tomboly., keď nám dvaja  mladíci priniesli  obálky,ktoré sme samozrejme mohli vytiahnuť .Túto hru som už pravdaže poznal z poslednej akcie šmejdov, ktorí nás podviedli pred tromi rokmi. Mali sme podobné šťastie ako vtedy, vytiahol som si obálku , v ktorej bolo napísané, že vyhrávam 2000 euro ako dotáciu na tovar, ktorý si môžem prevziať, ak ihneď zaplatím 1000 euro. Manželka bola ohúrená tým, že dostaneme vysávač, hrnce a dokonca nám kuriér k tomu  privezie aj najmodernejší televízor. Ja som však s poďakovaním odmietol s tým, že nemám momentálne 1000 euro. Nuž aspoň 800, znel sklamaný hlas mladíkov.. Žiaľ, ani to som nenaškriabal, a tak som si aspoň mohol zobrať darček – lanolin, ktorý podľa nášho prednášajúceho v Čechách vraj zakázali predávať, lebo jeho predajcovia  falšovali dane za tento výrobok. Určite však jeho hodnota nebola 30 euro , ako stálo v pozývacom liste v zmienke o  darčeku .  Nuž tak sme odišli bez výhry v tombole a manželka ešte chvíľu na mňa zazerala. Až keď som jej doma na internete ukázal, za čo sa predávajú parné  vysávače a podobné hrnce ako nám ponúkali, (i keď možno nie najlepšie na svete) sklapla. Dohromady pri tej najvyššej cene , to robilo 560 euro.  Predpokladám, že televízor by sme nevideli nikdy a spomínaná firma ani nikdy na Slovensko nedorazí. Ešte že neutrpela naša národná hrdosť. Predajcovia boli  predsa s prepáčením „Čechúni“  i keď jeden tvrdil, že je polovičný Slovák..Ale vieme tiež iste, že šmejdi nikam  neodišli…

Pravda je vrtkavá aj na Slovensku

18.04.2023

Novinári na Slovensku sú vraj slobodní a základom tejto ich slobody a demokracie je v žurnalistike pravda a nič len pravda. Pre pravdu sa u nás dokonca žurnalisti strieľajú. USA, ktoré sa vyhlasujú za raj demokracie a najslobodnejšiu spoločnosť na svete už neraz dokázali, že nemajú v láske žurnalistickú pravdu. No nie doslova všetci, len ich vládna garnitúra. A my na [...]

Môžu financovať celý rok 200 migrantov

12.11.2022

Práve som videl v televízii ako protestujú v Kútoch občania proti migračnému táboru. Pripravení boli kukláči a ozbrojení policajti zasahovali slzotvorným plynom. Hordy policajtov, ktorí mohli radšej strážiť hranice s Maďarskom sa zastrájali na hŕstku obyvateľov bezvýznamných Kútov. Prehovorilo tu do televíznej kamery niekoľko žien a mužov, Boli v tom iste aj emócie, [...]

Každá miera trpezlivosti má svoj strop

25.04.2022

Myslím si, že každá miera trpezlivosti má svoj strop a posledné dni mi to potvrdzujú. Napríklad dnes som si prečítal, že vo Zvolene vodič na autobusovej linke kde sa viezli tri Ukrajinky im nemiestne nadával a aj keď dobre nerozumeli, vedeli, že terčom jeho rozhorčenia sú práve ony. Spolucestujúci sa len usmievali… Ukrajinky sa následne sťažovali a dopravný podnik sa [...]

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Súdny dvor nariadil Izraelu, aby nebránil humanitárnej pomoci smerujúcej do Gazy

28.03.2024 21:38

Hlavný súdny orgán OSN reagoval na podnety Juhoafrickej republiky. Tá obvinila Izrael z genocídy.

Tragická nehoda slovenského autobusu v Chorvátsku.

Autobus v JAR sa zrútil z mosta, zahynulo 45 cestujúcich

28.03.2024 21:15

Nehodu prežilo len osemročné dieťa, ktoré záchranári previezli s vážnymi zraneniami do nemocnice.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 22
Celková čítanosť: 54270x
Priemerná čítanosť článkov: 2467x

Autor blogu

Kategórie