Štyria myjavskí gymnazisti si mysleli, že prerazia,keď sa budú usilovať, uspejú v SOČ a vymysleli to, čo zatiaľ nikto pred nimi, Dokonca im to odobrili podnikatelia a vedeckí pracovníci. Viac ako rok chodili poctivo do SAV a na STU, aby získali podklady pre svoju prácu. Ekologický textilný priemysel je síce ešte nie veľmi populárna téma, ale možno už o pár rokov to bude každodenná potreba. Takto uvažovali, tí,ktorí ich podporovali a podnecovali k tejto tematike. Možno má dnešná mládež rôzne zlozvyky spoločnosti,, ktoré prináša doba, a infiltrujú sa do jej správania, je však v podstate taká,,akou bola vždy, len preberá, to, čo do nej vkladáme, my, rodičia, učitelia,i a spoločnosť. Tak tomu bolo nakoniec vždy i keď zmeny spoločenského zriadenia prinášajú vždy svoje špecifiká, ktoré správanie mladých ovplyvňujú.
Vráťme sa však k štyrom „sočkárom“, ktorí prišli zo súťaže s „dlhým nosom“ a sklamaní z toho, že robili niečo úplne zbytočné, čo sa „siahom ruky“ alebo slova dá zhodiť, zničiť, odpísať.Porota v zložení podnikatelia z praxe a učitelia z teórie ich odmietla vôbec prijať do kategórie SOČ, keď tvrdila, že to je práca a téma pre vysokoškolákov. Keby bola tvrdila, že je to pre deti z materskej škôlky,tak by to bolo v poriadku,,lebo to znamená podcenenie takej súťaže,akou je SOČ. Nakoniec im povolili prezentovať sa v krajskom kole SOČ, ale bez toho, aby riadne vysvetlili, príčiny, ich prácu aj v krajskom kole dehonestovali.
Prečo však o tom píšem, nie preto, že by som neuznával kompetentnosť a kvalifikovanosť poroty, ktorá rozhodovala, ale preto, že v mladých usilujúcich sa niečo dokázať, vyvolali zmätok,z ktorého sa len ťažko spamätávajú. Veď ich projektu tlieskali aj účastníci na medzinárodnej konferencii o ekologicky využiteľných procesoch . A odrazu takéto sklamanie., len preto, že projekt bol zaradený do nesprávnej kategórie SOČ Vraj sa mali prezentovať v inom odbore SOČ , lebo je v ňom veľa výskumov a blablabla…Keď som tento príbeh vyrozprával jedenému skúsenému učiteľovi, ktorý v SOČ pôsobil už aj v predošlom zriadení,keď ešte učitelia nesmeli štrajkovať, len stručne poznamenal, to by sa v predchádzajúcom „totalitnom“ systéme školstva , kedy už dávno fungovala nielen SOČ ale aj toľko ospevované duálne vzdelávanie, nemohlo stať. Tam, buď by im nedovolili vôbec takú tému, alebo by ich úsilie aspoň ocenili,osobitným uznaním ale nie zmietli zo stola, až keď už priniesla konkrétne výsledky s tým, že je to téma pre vyšší stupeň študentskej tvorivosti., ,
Títo štyria mladí ľudia nie sú ...
hlavne, nech si to dajú rýchlo patentovať... ...
Celá debata | RSS tejto debaty